شهيد محمد سبزه كار
سيوجان سرزمين عشق
سيوجان
یک شنبه 7 خرداد 1391برچسب:, :: 11:43 قبل از ظهر ::  نويسنده : سيد علي موسوي نژاد

شهيد محمد سبزه كار

 
 تاريخ تولد :1340    
     نام پدر :علي

تاریخ شهادت : 3/11/1365    
     محل تولد : /بيرجند /سيوجان

طول مدت حیات :25     
    محل شهادت :شلمچه

* مزار شهید : گلزارشهداي روستاي سيوجان *




محمد سبزه‌کار فرزند علي در سال 1340 در روستاي «سيوجان» از توابع شهرستان بيرجند ديده به جهان گشود. دوران کودکي و تحصيلات ابتدايي و راهنمايي را در زادگاهش سپري کرد. به خاطر علاقه به کشاورزي براي ادامه تحصيل به مرکز آموزش کشاورزي محمديه رفت. و موفق به اخذ مدرک ديپلم در رشته کشاورزي گرديد.
وي دوران فراغتش را در کمک به پدر مي‌گذراند او که از ارادتمندان اهل‌بيت(عليهم‌السلام) بود در مراسم عزاداري و جلسات دعا و قرائت قرآن فعالانه شرکت مي‌‌نمود پس از پايان تحصيلات ازدواج کرد. ثمره‌ي اين پيوند يک دختر و يک پسر مي‌باشد که از شهيد به يادگار مانده است. محمد خدمت سربازي را در نيروي هوايي مشهد به اتمام رساند. مدتي براي کار به کرمان رفت. سپس به استخدام مرکز آموزش کشاورزي درآمد.
سبزه‌کار براي دفاع از سرزمين اسلامي ايران که مورد تجاوز دشمن قرار گرفته بود از طريق بسيج سپاه پاسداران عازم جبهه سوسنگرد گرديد. و پس از مراجعت مجدداً عازم جبهه گرديد و سرانجام در تاريخ سوم بهمن ماه سال 1365 در منطقه‌ي شلمچه در عمليات کربلاي 5 در سن 25 سالگي دعوت حق را لبيک گفت و به درجه‌ي عظيم شهادت نايل آمد. پيکر پاک شهيد پس از تشييع در شهرستان بيرجند به زادگاهش منتقل و به خاک سپرده شد.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره وبلاگ

سيد علي موسوي نژاد
آخرین مطالب
آرشيو وبلاگ
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان سيوجان سرزمين عشق و آدرس siujan.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







ورود اعضا:

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 5
بازدید دیروز : 2
بازدید هفته : 7
بازدید ماه : 66
بازدید کل : 17586
تعداد مطالب : 8
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1