شهيد ياسين مقري
سيوجان سرزمين عشق
سيوجان
چهار شنبه 3 خرداد 1386برچسب:, :: 7:5 بعد از ظهر ::  نويسنده : سيد علي موسوي نژاد

شهيد ياسين مقري

 
  تاريخ تولد :1341    
  نام پدر :رمضان

  تاریخ شهادت : 30وئد/2/1361    
  محل تولد : /بيرجند /سيوجان

  طول مدت حیات :20    
  محل شهادت :خرمشهر

*مزار شهید :گلزارشهداي روستاي سيوجان*


 

ياسين مقري فرزند رمضان در سال 1341 در روستاي سيوجان در خانواده‌اي محروم ديده به جهان گشود. دوران كودكي و تحصيلات ابتدايي را در زادگاهش گذراند. ياسين مقطع متوسطه را در مركز آموزش كشاورزي محمديّه ادامه داد. از همان كودكي وجودش سرشار از حس نوع‌دوستي و كمك به فقرا بود و در ايام فراغت با پدرش در كارهاي كشاورزي و دامداري همكاري مي‌نمود. با اخلاق خوبي كه داشت، مورد تحسين همگان بود؛ با كودكان با مهرباني و الفت برخورد مي‌كرد. نمازهاي خود را هميشه در مسجد مي‌خواند و از شركت در مجالس مذهبي غافل نبود.
در اوج‌گيري انقلاب اسلامي به همراه ديگر دوستانش با شركت در راهپيمايي‌ها و تظاهرات، بيزاري خود را از رژيم منحوس پهلوي نشان داد. چون شب فرا مي‌رسيد، به همراه هم‌كلاسانش بر در و ديوار شهر و روستا شعار مي‌نوشت؛ اعلاميه پخش مي‌كرد و به مبارزه عليه عوامل شاه مي‌پرداخت. در مركز آموزش كشاورزي به همراه يكي از دوستانش با هواداران منافقين كوردل به بحث و مباحثه مي‌پرداخت.
با شروع جنگ تحميلي تصميم گرفت به جبهه برود. از اين رو براي گذراندن دوره‌ي آموزشي به تربت‌حيدريه رفت و پس از اتمام دوره به جبهه اعزام شد. او پس از ابراز رشادت‌هاي فراوان سرانجام در تاريخ يازدهم ارديبهشت‌ماه سال 1361 در عمليات بيت‌المقدس و در خرمشهر در سنّ 20 سالگي به خيل عظيم شهيدان پيوست.
پيكر پاكش پس از تشييع باشكوه در روستاي سيوجان به خاك سپرده شد.




نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره وبلاگ

سيد علي موسوي نژاد
آخرین مطالب
آرشيو وبلاگ
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان سيوجان سرزمين عشق و آدرس siujan.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







ورود اعضا:

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 7
بازدید دیروز : 2
بازدید هفته : 9
بازدید ماه : 68
بازدید کل : 17588
تعداد مطالب : 8
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1